I værktøjssæt, der er praksis 4-8 er række følgen ikke vigtigt for at få den optimale implementering, så her tager jeg fra 4-8. Det der er vigtigt er at det er læreren, der ændrer undervisningspraksis, som støtter den ændrede elevadfærd fra værktøjssæt 1.
Praksis 4 handler om at ændre møbleringen i klasserummet, så det bliver lidt mindre logisk for lærerens normale tankegang om opstilling og mere logisk for matematikken og tænkningen og den nye adfærd eleverne nu udviser. Vi skal have flyttet lærerbordet et nyt sted hen, så læreren ikke har en ende af lokalet, gerne i midten. Borde skal stå i klynger, der vender lidt tilfældig retning. Man kunne fristes til at sige at møblerne står lidt rodet og det er faktisk også meningen. Tænkning er ikke en lineær proces, ofte endda lidt rodet proces og ved at kode rummet med lidt rodet opstilling, så får vi en god base for tænkning i matematik. Eleverne vil kunne sige ting som når okay her er det altså okay at lave fejl og læreren støtter fejlmodigheden fra den sletbare vertiakale flade. lokalet kan også indrettes helt tilfældigt og kaotisk og det er ikke meningen, da det vil være kontraproduktivt såvel som snorlige eller andre meger symmetriske opstillinger.
DLtP – Matematik
Report
There was a problem reporting this post.
Block Member?
Please confirm you want to block this member.
You will no longer be able to:
See blocked member's posts
Mention this member in posts
Invite this member to groups
Message this member
Add this member as a connection
Please note:
This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin.
Please allow a few minutes for this process to complete.