Det Tænkende Klasserum – hvordan kommer jeg i gang?
Over de næste uger vil jeg dele tips og tricks til værktøjssæt og praksisser her.
Som udgangspunkt kan man bare starte på værktøjssæt 1 uden at vide mere om DTK. Det kan dog for nogle underviserer være rellevant at vide, at den hurtigste og mest effektive måde at implementere de nye institutionelle normer, er at bruge hele matematikundervisningen på at komme i gang. Derudover kan det også være godt at vide noget om hvor mange praksisser, det er nødvendigt at indarbejde i undervisningen. Hvis man gerne vil have det optimale udbytte af DTK, så er alle praksisser vigtige (fraregnet karaktergivning på de årgange, der ikke gives standpunkter). Grunden til at alle praksisser har sin berettigelse er at eleven gerne skulle opleve både en støtte og udvikling i gruppearbejdet, men også en individuel forståelse af matematik. I den individuelle forståelse kommer de sidste praksisser til at veje tungt. Se iøvrigt PP fra oplægget d. 24/1-2023 her: https://distance-learning-through-play.dk/da/workshops-inspiration/
Please note:
This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin.
Please allow a few minutes for this process to complete.