Om projektet

Om projektet

Med nedlukningen i marts 2020 blev alle landets skoler kastet ud i at undervise på afstand. Selvom det har været udfordrende for både lærere og elever, har situationen også ansporet til kreativitet og innovation, og mange lærere har søgt nye måder, hvorpå de kunne engagere eleverne i meningsfulde, kreative læringsaktiviteter med digitale teknologier. Tilgange vi har undersøgt i det tidligere projekt Distance Learning through Play.  


Digital Learning through Play er nyt udviklingsprojekt, som har til hensigt at videreudvikle på disse erfaringer, og sammen med danske folkeskoler eksperimentere med kreative og legende tilgange til undervisning med digitale teknologier, målrettet mere motiverede og engagerede elever.    


Projektet ønsker at udvikle og teste modulbaserede ressourcer til at understøtte lokale forandringsprocesser i danske skoler. Ressourcer, der kan understøtte kreativitet, samarbejde og lærende fællesskaber i folkeskolen omkring legende tilgange i den faglige undervisning med digital teknologi.  

Til projektet opbygges et digitalt fællesskab omkring nye legende tilgange til undervisning med digital teknologi, som fungerer som en inspirations- og peer-to-peer udviklingsplatform for lærere, skoleledere og vejledere.   


De 10 deltagende skoler skal arbejde med egne mindre lokale udviklingsprojekter, hvor både ledelse og fagteams arbejder undersøgende og eksperimenterende med skolens undervisningspraksis i samarbejde med CFU konsulenter. 


Projektperioden for de deltagende skoler er juni 2022 til marts 2023.  

Følg med her på siden eller på vores facebook side – eller kontakt projektleder:


Jette Aabo Frydendahl på jfry@kp.dk eller TLF 4189 7072. 

Projektet er støttet af LEGO Fonden.