Podcast

Velkommen til vores Podcast underside for Digital Learning through Play. Digital Learning through Play er et explorativt projekt, hvor vi igennem det seneste år sammen med 9 skoler har arbejdet undersøgende med, hvordan man med en legende tilgang kan skabe god digital undervisning med fokus på engagement, fællesskaber og kreativitet.  

 

I projektet har vi også været nysgerrige på, hvordan man kan arbejde mere legende og eksperimenterende med teamudvikling, vejledning og ledelse, så der kan skabes rum og vitaliserende miljøer for fælles udvikling, der opleves meningsfuldt og givende for både den enkelte og skolen som helhed. 

 

Vi er taget på en tur rundt i landet for at tale med nogle af dem, der har deltaget i projektet. Her har vi spurgt til, hvad det egentlig betyder, når vi arbejder med en legende tilgang både i undervisningen og i organisationen, og hvilke erfaringer der er kommet ud af projektet?  Det er der kommet en podcast serie ud af. Klik og lyt med. 

I denne podcast zoomer vi ind på, hvad det egentlig betyder, når vi arbejder med en legende tilgang til undervisning med digital teknologi.

I denne podcast taler Rasmus Broe med Dorte Haldsted om hvordan man kan arbejde legende i danskundervisningen med særlig fokus på udfoldelse af, hvad legende literacy helt konkret kan være.

Karin Dyrendom taler i denne podcast med skolelederen fra Lillebjerg Skole om deres erfaringer fra deres deltagelse i DLtP projektet.

Karin Dyrendom taler i denne podcast med lærere fra Lillebjerg Skole om deres erfaringer fra deres deltagelse i DLtP projektet.

En samtale om stemthed og stemninger og deres betydning for læring. Rasmus Broe, Lise Møller, Karin Dyrendom og Lonnie Sørensen fra Future Classroom Lab dykker i denne stemningsfulde samtale dybere ned emnet.