Storytelling with Escape Rooms
solving clues and playful digital production
Tag med din klasse på en fantasirejse til New York og besøg naturhistorisk museum! Undervejs skal I arbejde legende med ordforråd, storytelling og løse gåder sammen i et storybaseret escape room, hvor alt kan ske. Slut af med at lave egne kreative digitale elevprodukter
Intention
Intentionen med ressourcesættet er at understøtte legende engelskforløb med fokus på storytelling med digitale escape rooms:
Elevmål til forløbet:
- Eleven kan være aktiv i talte samtaler ved hjælp af kommunikative strategier
- Eleven kan lege med engelsk ordforråd og genbruge det på mange nye måder
- Eleven kan løse problemer med sine klassekammerater og bruge engelsk til formålet
- Eleven kan udvikle et kreativt produkt i ThingLink
Legende aktionslæring
Legende aktionslæring
Ressourcerne i denne ressourcepakke er designet til at løse noget forskelligt, alt efter hvor dig og dit team er i jeres udvikling, afprøvning og evaluering af undervisning. Derfor er ressourcer koblet til den fase, I er i, i jeres aktionslæringsforløb. Hensigten er, at I som team sammen er undersøgende på og eksperimenterer med, hvordan I kan arbejde legende med digital teknologi ind i jeres fag og undervisning.
Ressourceoversigt
Refleksion
Inspiration
- Escape Rooms – ressourcebank
- Night at the Museum – Thinglink escape room
- Night at the Museum – Walkthrough
- Night at the Museum – Vocabulary flashcards
- Night at the Museum ordkort – Vocabulary and chunks
Konkrete idéer
- Storytelling with Escape Rooms – eksempelforløb
- Ud med instruktionsvideoerne – ind med de legende instruktioner!
- Visual Brainstorm
- Telling a story – chunks og gambitter
- Watson’s Word Wall
- Jigsaw Story
- Move, Freeze and Speak up
- Word Race
- Knee to Knee
Videndeling
Videoressourcer – inspiration
Introtekst og medier
Mouse over og URL
Tour og betinget adgang
Settings og deling