Den gode erfaring

  • Den gode erfaring

    Posted by Admin DLtP on 18. januar 2023 klokken 15:11

    Hvad tager jeg især med mig fra de fortællinger, jeg har lyttet til på fælles skolemøde?
    Hvad skal jeg huske ikke at glemme?
    Del med os andre til inspiration.

    • This discussion was modified 1 year, 2 måneder siden by  Admin DLtP.
    • This discussion was modified 1 year, 2 måneder siden by  Peter Søgaard.
    Britt Alstrøm svarede for 1 year, 2 måneder siden 18 Medlemmer · 24 indlæg
  • 24 indlæg
  • Britt Alstrøm

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:41

    Jeg vil gerne gøre mig lidt klogere på Det tænkende klasserum.

    • martin bugtrup

      Medlem
      24. januar 2023 klokken 11:43

      Du må jo bare igang med at læse den nyindkøbte bog 🤓

      • Britt Alstrøm

        Medlem
        24. januar 2023 klokken 11:45

        Ja, det må jeg 😉 Har du læst den?

        • martin bugtrup

          Medlem
          24. januar 2023 klokken 11:48

          Nej, men har snakket med Henrik om det!

        • Britt Alstrøm

          Medlem
          24. januar 2023 klokken 11:53

          Så satser jeg på et referat fra dig 😉

  • Dorte Haraldsted

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:42

    Jeg oplever at det at inddrage fysiske genstande kan tilføre et lehende element.♟️🧶🪕

  • Torben Kusk-Glavind

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:42

    ChatterPixKids lyder som et sjovt værktøj….det skal jeg kigge nærmere på.

  • martin bugtrup

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:42

    Forskellige indgangsmåde til matematik.

    Mat: eleverne laver en digital formelsamling som evaluering på et emne, hvor de via video forklare et givent fagbegreb

  • Emil Birkedal

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:42

    BTC

    Co-Spaces

    Computerspil i undervisningen

  • Britt Alstrøm

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:42

    Undersøge, hvad vi har af muligheder for at skrive på vinduerne (købe rette tuscher).

  • Mette Iversen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    En fortælling om digitale fremlæggelser i mange forskellige former (alt godt fra Skoletube), som blev oplevet ved at en lille og en stor elev gik rundt sammen og så fremlæggelserne.

  • Britt Bang-Sørensen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    Det var interessant at høre erfaringer fra en anden skole om det tænkende klasserum, som jeg selv har afprøvet i forbindelse med dltp.

  • Henrik Vesterløkke

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    Jeg skal huske hvor vigtigt det er at arbejde med fagbegreber. Og hvor mange måder man kal arbejde med dem på.

  • charlotte Bøgh Christensen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    Det overraskende og anderledes kan bruges til at skabe nysgerrighed og motivation. Har fået en god værktøjskasse med programmer/apps som kan trækkes frem i undervisningen. Og som eleverne også benytter som værktøjskasse ved fx. Opgaveløsning/fremlæggelser osv.

  • Christian Svenstrup

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    Jeg fik delt en erfaring af en naturfagslærer som på mellemtrinnet havde gode oplevelser med at bruge CoSpaces. I forbindelse med et emne om dyr vilde levesteder blev eleverne bedt om at bygge en zoologisk have i Cospaces med de omgivelser som dyrene foretrak i naturen.

    Det endte ud i at eleverne også begyndte at kode i Cospaces til at der skete noget når man trykkede på dyrene til mere legende, hvor de også begyndte at stille regneopgaver til hinanden i Cospaces.

  • Anne Mette Høj Jensen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:43

    Ideen om at lade de store børn vise/fortælle om et givent emne med et digitalt medie som redskab til de mindre

  • Jesper Homann

    Moderator
    24. januar 2023 klokken 11:44

    Fejlmodighed.

    Jeg er blevet mere opmærksom på at eksperimentere uden at kende resultatet på forhånd.

    Nogen gange går det godt andre gange kunne det gå bedre. Men jeg fejler fremad 😊

  • Kristine Lauritsen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:44

    Det kræver mod at bruge den kostbare undervisningstid på at lege og undersøge, men det i sidste ende sparrer man tid ved at det engagerer og begejstrer eleverne og fører hurtigere til større forståelse

  • Claus Andersen

    Medlem
    24. januar 2023 klokken 11:44

    Dejligt når de ældre elever kaster sig ud i at lære fra sig til de yngste

Page 1 of 2