Den gode erfaring
-
Den gode erfaring
Posted by Admin DLtP on 18. januar 2023 klokken 15:11Hvad tager jeg især med mig fra de fortællinger, jeg har lyttet til på fælles skolemøde?
Hvad skal jeg huske ikke at glemme?
Del med os andre til inspiration.- This discussion was modified 1 year, 12 måneder siden by Admin DLtP.
- This discussion was modified 1 year, 12 måneder siden by Peter Søgaard.
Britt Alstrøm svarede for 1 year, 12 måneder siden 18 Medlemmer · 24 indlæg -
24 indlæg
-
Jeg vil gerne gøre mig lidt klogere på Det tænkende klasserum.
-
Du må jo bare igang med at læse den nyindkøbte bog 🤓
-
-
-
Jeg oplever at det at inddrage fysiske genstande kan tilføre et lehende element.♟️🧶🪕
-
ChatterPixKids lyder som et sjovt værktøj….det skal jeg kigge nærmere på.
-
Forskellige indgangsmåde til matematik.
Mat: eleverne laver en digital formelsamling som evaluering på et emne, hvor de via video forklare et givent fagbegreb
-
Undersøge, hvad vi har af muligheder for at skrive på vinduerne (købe rette tuscher).
-
En fortælling om digitale fremlæggelser i mange forskellige former (alt godt fra Skoletube), som blev oplevet ved at en lille og en stor elev gik rundt sammen og så fremlæggelserne.
-
Det var interessant at høre erfaringer fra en anden skole om det tænkende klasserum, som jeg selv har afprøvet i forbindelse med dltp.
-
Jeg skal huske hvor vigtigt det er at arbejde med fagbegreber. Og hvor mange måder man kal arbejde med dem på.
-
Det overraskende og anderledes kan bruges til at skabe nysgerrighed og motivation. Har fået en god værktøjskasse med programmer/apps som kan trækkes frem i undervisningen. Og som eleverne også benytter som værktøjskasse ved fx. Opgaveløsning/fremlæggelser osv.
-
Jeg fik delt en erfaring af en naturfagslærer som på mellemtrinnet havde gode oplevelser med at bruge CoSpaces. I forbindelse med et emne om dyr vilde levesteder blev eleverne bedt om at bygge en zoologisk have i Cospaces med de omgivelser som dyrene foretrak i naturen.
Det endte ud i at eleverne også begyndte at kode i Cospaces til at der skete noget når man trykkede på dyrene til mere legende, hvor de også begyndte at stille regneopgaver til hinanden i Cospaces.
-
Ideen om at lade de store børn vise/fortælle om et givent emne med et digitalt medie som redskab til de mindre
-
Fejlmodighed.
Jeg er blevet mere opmærksom på at eksperimentere uden at kende resultatet på forhånd.
Nogen gange går det godt andre gange kunne det gå bedre. Men jeg fejler fremad 😊
-
Det kræver mod at bruge den kostbare undervisningstid på at lege og undersøge, men det i sidste ende sparrer man tid ved at det engagerer og begejstrer eleverne og fører hurtigere til større forståelse
-
Dejligt når de ældre elever kaster sig ud i at lære fra sig til de yngste