Kaminhylden

Op på kaminhylden med de gode oplevelser – og der skal godt med glimmer på dem!
Med kaminhylden hylder man alle de gode og lærerige oplevelser man har fået gennem sine prøvehandlinger.  Man sætter fokus på det positive og deler oplevelserne med hinanden. Konkret og synlig aktivitet til evaluering og sprogliggørelse af legekvaliteterne i undervisningen.

Om kaminhylden

Kaminhylden skal ses som et sted at fastholde gode oplevelser. At hylde og huske på alle de gode ting. For positive oplevelser avler positiv energi og taknemmelighed, for det der virker. Det kan skabe mere glæde i hverdagen. Tanken er, at I finder et sted i jeres område, lærerværelse/teamrum hvor kaminhylden kan sættes op. Man kan bruge kaminhyldeplakaten, klippe ud og sætte op.

 

 Man kan også bygge sin egen flotte kaminhylde. Overvej også, om I skal have en kaminhylde til at fejre gode læringer i jeres teamsamarbejde. Eller om det vil være meningsfuldt at have en kaminhylde i klassen, hvor eleverne inviteres ind i at hylde de fælles gode oplevelser og læringer i klassen og dermed bidrage til en positiv fælles evalueringskultur i klassen.