Fra rapportskrivning til kreativ formidling
I dette ressourceklodssæt dykker vi ned i, hvordan man kan bruge forskellige værktøjer fra fx Skoletube til at lave en legende formidling af naturfag, og derved styrke elevernes kommunikationskompetence.
![forside-billede-ucn-natur-teknologi forside-billede-ucn-natur-teknologi](https://distance-learning-through-play.dk/wp-content/uploads/2022/08/forside-billede-ucn-natur-teknologi.png)
Intention
For nogle elever kan naturvidenskabelig formidling være en udfordring, da der ofte er andre fagligheder i spil, end dem eleverne ellers oplever i en naturvidenskabelig undersøgende og eksperimenterende undervisning.
Det er inspirationen til, at vi her tager nogle digitale værktøjer i brug, som eleverne igennem en legende tilgang lærer at bruge, samt at de refleksivt skal forholde sig værktøjernes muligheder for at formidle naturfag.
Legende aktionslæring
![](https://distance-learning-through-play.dk/wp-content/uploads/2022/06/Legende-aktionslaering-thumb.jpg)
Ressourcerne i denne ressourcepakke er designet til at løse noget forskelligt, alt efter hvor dig og dit team er i jeres udvikling, afprøvning og evaluering af undervisning. Derfor er ressourcer koblet til den fase, I er i, i jeres aktionslæringsforløb. Hensigten er, at I som team sammen er undersøgende på og eksperimenterer med, hvordan I kan arbejde legende med digital teknologi ind i jeres fag og undervisning.